Przewodnik po kupowaniu longboardów

Chcesz zrozumieć, co to znaczy, gdy longboarder jest podekscytowany, że jego slajdy są „maślane” lub „lodowate”? Jeśli masz wątpliwości, co oznaczają terminy związane z longboardem, przeczytaj ten artykuł! Wszyscy chcemy uniknąć zachowywania się jak nowicjusz. Jeśli przeczytasz i zrozumiesz wszystko, co jest napisane w tym artykule, będziesz mądrzejszy niż 99% wszystkich longboarderów. Możesz też po prostu przeszukać artykuł i znaleźć wyjaśnienie słów, których nie do końca rozumiesz.

Longboarding stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Zarówno chłopcy, jak i dziewczęta mogą jeździć na longboardach, a dzieci i dorośli mogą znaleźć wiele godzin zabawy na tych wspaniałych deskorolkach. W zależności od tego, jakim typem rolkarza chcesz być, musisz wybrać odpowiednią dla siebie konfigurację. Poniżej postaramy się dać ci lepszy wgląd w świat longboardów. Zapoznaj się ze wszystkimi naszymi kompletnymi longboardami, które można kupić tutaj w sklepie internetowym lub w naszym sklepie.

 

Jak zacząć z longboardingiem?

Najłatwiej jest kupić kompletny longboard. Kompletny longboard to wstępnie zmontowany longboard, który jest gotowy do jazdy zaraz po rozpakowaniu. Możesz także kupić części (komponenty) osobno, osobno - na przykład możesz kupić sam deck do longboardu i postawić na sobie koła i trucki. Trzeba też pamiętać o wyposażeniu ochronnym. Jako minimum musisz mieć kask, ale polecamy także nakolanniki i ochraniacze na nadgarstki.

Wszyscy mamy dominującą nogę. Większość z nas jest praworęczna i dlatego woli sterować tą nogą. W longboardingu i deskorolce, nazywa się to „Regular Footed”, jeśli preferujesz pozycję na desce z lewą stopą do przodu. I odwrotnie, nazywa się to „Goofy Footed”, jeśli wolisz mieć prawą nogę do przodu. Jeśli nie jeździsz z preferowaną nogą do przodu, nazywa się to przełącznikiem.
 
 

1.1 Style jazdy

Istnieją różne dyscypliny longboardów - nazywamy je również różnymi stylami jazdy. Warunkiem koniecznym do zrozumienia poniższych kwestii jest znajomość niektórych kluczowych pojęć związanych z skateboardingiem i longboardingiem. Tutaj pokrótce wyjaśnimy kilka ważnych, o których powinieneś wiedzieć:

Pushing to ruchy, które wykonujesz nogą, aby popchnąć deskę do przodu.

Pumpning to ciągłe małe zakręty, które są szybko powtarzane i zapewniają napęd, dzięki czemu nie musisz pchać.

Sliding to manewr wykonywany przez obrócenie deski na tyle energicznie, aby koła straciły przyczepność, a Ty możesz ślizgać się w kontrolowanym kierunku na boki. aby móc to ćwiczyć, trzeba mieć trochę szybkości. Ślizganie się to podstawa jazdy freeride.

Teraz przechodzimy do części, w której mówimy o stylu jazdy. Jak wspomniano powyżej, ważne jest, aby przed zakupem longboardu jasno określić, z jakim stylem jazdy chcesz pracować.

Carving: Longboardy służą do wykonywania dużych lub ostrych zakrętów, podobnie jak deski snowboardowe i częściowo deski surfingowe. Kiedy robisz duże zakręty na zjeździe, możesz utrzymać niską prędkość - tak jak podczas trzymania się krawędzi deski snowboardowej.
Cruising na longboardzie, tak to brzmi - spokojna i stylowa jazda po mieście. Longboardy cruisingowe są zwykle używane do wszystkiego i są dobre do transportu i przytulności.
Downhill Longbarding to dyscyplina, w której łyżwiarz zjeżdża ze wzniesień z bardzo dużą prędkością i wykonuje serię zakrętów. W tej dyscyplinie często jest rywalizacja, a ten, kto pierwszy przekroczy linię mety, może nie tylko nazywać siebie najbardziej wysuniętym na południe śmiałkiem, ale także zwycięzcą wyścigu.
Nie można mówić o longboardzie zjazdowym, nie wspominając o drifcie. Dryfowanie to kontrolowany manewr poślizgu, którego używa rolkarz, gdy musi zwolnić, zanim będzie musiał przejechać zakręt
Freeride Longboarding można postrzegać jako serię trików. Każda sztuczka to techniczne slajdy, a skater często wykonuje kilka piruetów pod rząd, mając longboard pod stopami.
Freestyle longboarding to dyscyplina przypominająca tradycyjną jazdę na deskorolce. Wykonywane są zwykłe triki, które zwykle rozpoczynają się od swobodnego „wyskakiwania” deski z powierzchni, a następnie sam trik jest wykonywany za pomocą spinów i tym podobnych. Manual to nieco inna i prostsza sztuczka, w której jedzenie jest umieszczane na numerze tylnego kopnięcia, aby skater mógł „jeździć na tylnym kole”. Jeśli zamiast tego postawisz stopę na przednim ogonie i „jedziesz na przednim kole”, nazywa się to nosem-mauel.
Long Distance Push (LDP) to dyscyplina, w której skater jeździ na długich dystansach. Te longboardy są specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić komfort podczas długiego pchania. Kluczowym punktem we wszystkich projektach płyt LDP jest niewielka odległość od platformy do podłoża.
Pack-skating jeździ na łyżwach w większej grupie. Przypomina „pole” kolarstwa, na którym jeźdźcy potrafią utrzymywać duże prędkości. To zabawne, o ile ufasz rolkarzom wokół ciebie.
Slalom jedzie między kilkoma pachołkami. Zawodnik musi wykonać serię mniejszych zwrotów, aby ukończyć trasę. Najczęściej te longboardy są stosunkowo krótkie.


 

2. Krótkie „rozbicie” części całego longboardu

Oprócz samego decku, kompletny longboard składa się z trzech głównych elementów - kół, wózków i łożysk kulkowych. Nasz kompletny longboard jest standardowo wyposażony w komponenty, które są starannie dobrane, aby nadać desce specyficzne właściwości pasujące do dyscypliny, do której deska jest przeznaczona..
 

2.1 Części do longboardów / DECK

Deska longboardowa wykonana jest z drewna. Liczba warstw / warstw wskazuje, z ilu warstw forniru (arkusza) klonu, bambusa i / lub włókna szklanego składa się płyta. Klej, który utrzymuje razem forniry, nazywa się laminowaniem. Platforma longboardu to miejsce na pokładzie, w którym możesz postawić stopy.
Często przecenia się wagę długości pokładu. W rzeczywistości to odległość między kołami - rozstaw osi - ma wpływ na zdolność deski do obracania się, a nie na całkowitą długość deski. Niemniej jednak staraliśmy się stworzyć prosty stół, który może służyć jako wytyczne dotyczące długości Twojego longboardu:
poniżej 70 cm (- 20″) Transport, Cruising
70 – 95 cm (28″ – 38″) Carving, Freestyle
95 – 107 cm (38″ – 42″) Freeride, Carving, Downhill, Sliding
107 – (42″ -) Cruising, Downhill, Sliding

Flex jest twoim najlepszym przyjacielem przy niskich prędkościach, ale im szybciej jedziesz, tym większe jest ryzyko, że flex zostanie obwiniony za twoją śmierć! Przy niższych prędkościach możesz skorzystać z flexu zwiększającego wygodę i dodającego odrobiny energii Twojej zabawnej stronie - jazda na elastycznej desce jest cholernie fajna :^D Ale ponieważ elastyczność decku obniża stabilność deski, może to być niebezpieczne przy wyższych prędkościach. Wszyscy chcemy uniknąć chybotania prędkości!

 

2.2 Części do longboardów / FORMA DECKU

Tablica o kształcie kierunkowym jest asymetryczna i nazywana jest „kierunkową”. Są one często używane do jazdy z dużą prędkością i wyścigów, gdzie nie ma potrzeby włączania przełącznika lub „cofania”. Deska symetryczna ma podobny kształt na obu końcach i jest najczęściej nazywana listwą „twintip”. Daje możliwość jazdy w obu kierunkach, a zatem dobre dla rolkarzy, którzy próbują swoich sił w zmianie stylu jazdy! Kicktails to odwrócone końce z przodu (nos) i / lub z tyłu (ogon) deski. Dzięki ticktails możesz rozłożyć deskę i wykonywać triki freestyle. Możesz także wykonywać manuale lub inne sztuczki. Kicktails oferuje wiele opcji!

Cutouts: Widziane na deskach twintip, gdzie deck jest tak ukształtowany, że koła nie uderzają o pokład, gdy jest gwałtownie skręcany. Wycięcia pozwalają mieć duże koła i niską platformę w konfiguracji bez „zgryzu”.
Wheel-wells: Niewielki obszar na spodzie platformy, gdzie materiał jest odcinany, tak że tuż nad kołami jest miejsce na obrót ciężarówki i kół bez zgryzu. Studzienki na koła są prymitywne, tylko częściowe „dziury”, które są zmielone w pokładzie.
Gas-Pedals: Obszary wzdłuż krawędzi pokładu, w których materiał jest szlifowany, a tym samym daje bardziej zakrzywioną krawędź. Pomaga utrzymać nacisk na krawędź stopą. Pedały przyspieszenia ułatwiają trzymanie deski, gdy chcesz rozpocząć poślizg.

Jeśli widzisz longboard z boku, możesz zobaczyć profil.

Camber: Ten profil jest przeznaczony wyłącznie dla elastycznych desek. Pokład lekko wygina się w górę (odwrócony „kształt litery U”). Przeciwdziała m.in. że elastyczne deski mogą się całkowicie wygiąć (dociśnięte do podłoża) - nazywane również dnem.

Rocker: Widok z boku lekko zakrzywia się w dół („kształt litery U”). Zapewnia bardziej ergonomiczną pozycję i lepsze wyczucie kierunku. Dobry do freeride'u!

Drop Down Platform: Deska montowana na górze, gdzie platforma jest niższa niż mocowanie ciężarówki. Środek ciężkości jest obniżony i zapewnia większą stabilność i wygodę podczas pchania.

Wedged: W tym przypadku pokład jest również obniżany pośrodku (podobnie jak w przypadku opuszczanych pokładów), ale ciężarówki są zamontowane na zakrzywionym nosie i ogonie pokładu. Daje to naprawdę dobrą reakcję i jest idealne do cruisingu, a zwłaszcza do Carvingu (może też trochę Freeride).


Concave to zagięcie deski w kształcie litery U, które przechodzi z boku na bok i można je zobaczyć patrząc od końca w dół wzdłuż platformy deski. Wklęsłe utrzymuje stopy na miejscu podczas jazdy na desce i pomaga uzyskać poczucie pozycji na desce. Przygotuj się na zamknięcie!
W-Concave: Jest to specjalny rodzaj wklęsłości, w którym na środku platformy z desek warstwowych znajduje się dodatkowy grzbiet. Tworzy zagięcie w kształcie litery W, które można oglądać z boku na bok. Ten typ klepiska jest używany do downhillu i freeride'u, gdzie ważne jest wyczucie deski.
3D Concave: Zmiana na naturalne wklęsłe deski, które znajdują się nad nadkolami. Zapewnia to materiał, do którego możesz docisnąć stopę, dzięki czemu masz lepszą kontrolę w slajdach. Dobry do zjazdów i freeride'u.


 

3. Element montażowy Lonboard „TRUCKEN"

Ciężarówki to termin określający element, który łączy koła i pokład, a także umożliwia obracanie longboardu. Poniżej opisujemy, w jaki sposób wyznaczone są różne części samej ciężarówki.
 

3.1 Części do longboardów / TRUCKS

Tutaj pokrótce wyjaśnimy anatomię ciężarówki. Ma zabawny kształt, a każda mała część ma specjalną nazwę. Zobacz także obrazek ze strzałkami i nazwami. Base-plate: Część ciężarówki montowana bezpośrednio na pokładzie. Jest to kawałek, który ma otwory pasujące do otworów w pokładzie.
Hanger: przyczepa trzyma oś ciężarówki i jest zamontowana w płycie podstawy ciężarówki.
Aksel: Oś przechodzi przez wieszak ciężarówki i jest częścią, na której montowane są koła.
Kingpin: Jest to nakrętka, która wystaje z płyty podstawy i przechodzi w górę przez wieszak. W rzeczywistości jest to punkt obrotu ciężarówki, a zatem centralna część ciężarówki.
Bushing seat: Jest to wgłębienie w „wieszaku ciężarówki”, w którym tuleja jest skierowana.
Pivot Cup: Mały kubek, który znajduje się w podstawie, do którego pasuje wieszak, dzięki czemu może się swobodnie poruszać.
Speed ​​Rings: Małe tarcze dystansowe, które pozwalają na dokręcenie kół do ciężarówki bez ich uszkadzania

 


Konwencjonalne (tradycyjne): To ciężarówka, która jest standardem na deskorolkach. Można go z łatwością używać również na longboardach, ale nie zapewnia takiego samego komfortu.
Reverse Kingpin: To standardowa ciężarówka w longboardingu. Nakrętka Kingpin jest bardziej wygięta (patrz zdjęcie) i skierowana w kierunku od środka deski. Zwiększa się promień skrętu, ale jest to kompromis, który chcesz podjąć, aby zwiększyć stabilność.
truck degree: Kąt Twojego sworznia ma ogromne znaczenie dla właściwości jezdnych deski. Kąt między nakrętką sworznia królewskiego a płytą podstawy. Duży kąt = mały promień skrętu. Mały kąt = duży promień skrętu, a tym samym duża stabilność

Ciężarówki luzem: Ciężarówki luzem są używane do opisywania ciężarówek, które są albo źle wyregulowane, albo ustawione na maksymalny skręt.
Ciasne ciężarówki: Ciasne ciężarówki można znaleźć na niektórych ciężarówkach niskiej jakości, ale opisują je w poważnym świecie longboardów, ciężarówek, które mają skręcać minimalnie i być tak stabilne, jak to tylko możliwe.
„Rake”: Ten termin jest używany do opisania wieszaka ciężarówki. Dokładniej, służy do opisu symetrii wieszaka. Niektóre wieszaki można obrócić, aby uzyskać inny kąt nachylenia wózka.
Sprężyny: Niektóre ciężarówki mają sprężyny. Są to zazwyczaj specjalne ciężarówki, które mają na celu dać wrażenie surfowania lub coś w tym rodzaju. Prawdopodobnie są tacy, którzy znaleźli kilka sposobów ich wykorzystania po napisaniu tego postu

.

Mamy duży wybór trucków do longboardów, które zaspokoją wszystko, od cruisingu, przez freestyle po downhill. 

3.2 Części do longboardów / MONTAŻ CIĘŻARÓWKI

Topmount Longboards jest wyposażony w trucki jak tradycyjna deskorolka. Podstawa ciężarówki jest więc zamontowana na spodzie platformy, a brona od góry. Ten uchwyt do ciężarówki zapewnia najwyższy stopień przyczepności i dlatego jest używany podczas zjazdów.
Drop-Thru Longboardy to rodzaj podestu z wycięciem, przez które od góry widać płytę podstawy ciężarówki i uchwyty od dołu. Atlså, ciężarówka „wypadła z pokładu”. Obniża to środek ciężkości deski i zapewnia większą stabilność.
Double-Drop Longboards to połączenie zarówno opuszczanej platformy, jak i opuszczanej platformy. Podwójne krople są bardzo niskie i często są używane w pchnięciu na duże odległości.

3.3 Części do longboardów / TULEJE DO CIĘŻARÓWEK

Wszystkie prawdziwe tuleje są wykonane z uretanu. Twardość tego materiału mierzy się na skali durametru. Materiał można kształtować na wiele sposobów i dlatego jest używany zarówno do kół, jak i tulei. Kształt tulei może zmienić zdolność poruszania się ciężarówki. Poniżej przedstawiam pokrótce terminologię dotyczącą przepustów i ich przydatność.
Tradycyjna konfiguracja tulei składa się z krótkiej tulei stożkowej, która znajduje się na górze wieszaka ciężarówki, oraz wyższej tulei beczkowej, która znajduje się na spodzie wieszaka ciężarówki.

.

Barrels bushings: beczkowate tuleje ograniczają ruchy tulei wózka. Zwiększa stabilność i służy do zjazdów.
Stepped-Barrel: jest jeszcze lepszy do zjazdów. Można je rozpoznać po tym, że wygląda na to, że nadepnięto na tuleję, przez co na środku jest więcej materiału niż na górze i na dole. Ta tuleja może spaść i jeszcze lepiej wypełnić właściwą tuleję osadzoną, co dodatkowo spowalnia ruchy ciężarówki. Stożki: tuleje w kształcie stożka, które nie ograniczają ruchów ciężarówek. Świetnie nadają się do carvingu i cruisingu.
Skateboard truck bushings


 

4. Longboard musi się toczyć! KOŁA I ŁOŻYSKA KULKOWE

Wszystkie dzisiejsze koła do longboardów są wykonane z uretanu. Całkowicie tanie longboardy mogą mieć koła wykonane z PVC. Twardość substancji chemicznej uretan jest obliczana na skali durametru. Istnieją trzy skale, które są używane głównie w A, B i D (skale B i D są zwykle używane tylko w bardzo twardych kółkach do deskorolki). Prawie wszystkie koła do longboardów będą oceniane w skali A, a najpopularniejsze twardości wahają się od 78a do 84a.
 

4.1 Części longboardu / POWIERZCHNIA KONTAKTU Z KOŁAMI

Powierzchnia styku koła longboardu to część koła, która stale styka się z asfaltem. Powierzchnia jest często związana z szerokością koła, ale w rzeczywistości nie może być równa podanej szerokości koła. Powierzchnia styku może być uziemiona kamieniem, co oznacza, że ​​powierzchnia jest już nieco wytarta od producenta. Producent robi to, aby koło było lepiej noszone od pierwszego dnia.

Coning: Kiedy dużo nosisz na longboardzie, koła zużywają się bardziej wewnątrz niż na zewnątrz. W ten sposób koła można nosić tak, aby stały się stożkowe, a ten rodzaj zużycia kół nazywa się stożkiem.
Płaskie plamy: po bokach mogą znajdować się płaskie obszary na kołach i chętnie obrócisz deskę całkowicie w kierunku jazdy. Kiedy nosisz i deska przechodzi pod kątem 90 stopni, koło przestaje się obracać i dlatego zużywa się w jednym miejscu. Nikt nie lubi płaskich plam !!


Części do longboardów / WHEEL EDGE

Koło można kształtować na różne sposoby. Krawędź nazywana jest również krawędzią koła lub „krawędzią”. Poniżej wyjaśniamy, do czego służą różne krawędzie:

Hard lip (squared edge): oznacza to koła z twardą i kanciastą nakładką. Te koła tutaj mają maksymalną przyczepność i są idealne do jazdy zjazdowej lub z dużą prędkością.

Rounded lip: Dość proste określenie zaokrąglonej krawędzi. Można to zrobić, aby obniżyć uchwyt, ułatwiając w ten sposób noszenie. Takie koła są idealne do freeridu i ślizgu.

Bevel: Bardzo przypomina zaokrąglone koło, a także ma na celu ułatwienie noszenia kół. Różni się jednak tym, że krawędź nie jest zaokrąglona, ​​ale bezpośrednio odcięta, aby koło podczas noszenia utrzymywało krawędź, której.

4.3 Części do longboardów / LOKALIZACJA RDZENIA KOŁA

Obszar koła, który utrzymuje łożyska, nazywany jest rdzeniem lub piastą koła. Właściwości koła w dużej mierze zależą od położenia rdzenia. Poniżej wyjaśnimy znaczenie różnych głównych lokalizacji:

Center-Set: Centralnie osadzony rdzeń znajduje się bezpośrednio w środku koła. Oznacza to, że taka sama ilość materiału styka się z podłożem po obu stronach rdzenia. Ten typ zapewnia największą przyczepność.

Side-Set: Rdzeń koła ustawionego bocznie zostanie osadzony aż do krawędzi koła. Zapewnia bardzo małą przyczepność, ponieważ bardzo mała część koła styka się z podłożem podczas skręcania. Kiedy jesteś nowicjuszem w przesuwaniu, te koła mogą ci pomóc.

Off-Set: Odsunięty rdzeń znajduje się nieco poza środkiem koła, zapewniając mieszankę dwóch powyższych.

4.4 Części do longboardów / ŁOŻYSKA PIŁKOWE

Łożyska kulkowe są oceniane przez ABEC - skrót od „Annular Bearing Engineering Committee”. Ta grupa inżynierów opracowała system oceny, który dzieli łożyska kulkowe według ich precyzji. Przez precyzję rozumie się, jak bardzo zmienia się średnica kulek, a wartości te sięgają aż do + -0,001 mm. Wysokie wartości są kompatybilne z małą odmianą, a zatem dobrą jakością i płynnie toczącymi się kołami. Nie wszystkie firmy decydują się na ocenę swoich produktów przez ABEC. Większość łożysk kulkowych będzie wykonana ze stali. Dobrze się toczą, są stosunkowo niedrogie i bardzo wytrzymałe. Kulki ceramiczne w łożyskach kulkowych są łatwiejsze w obróbce niż kulki stalowe, a zatem materiał o wiele bardziej precyzyjny do kształtowania. Ceramiczne łożyska kulkowe nie są podgrzewane jak łożyska stalowe i są idealne do jazdy z dużą prędkością, długich dystansów i zjazdów.
Łożyska produkcji szwajcarskiej znane są z niesamowitej precyzji. Większa precyzja oznacza mniej wad konstrukcyjnych i mniejsze ryzyko niepotrzebnego tarcia!


Tutaj wyjaśnimy trochę o terminach używanych w odniesieniu do łożysk kulkowych do longboardingu. Zobacz obrazek, aby łatwiej zrozumieć terminy:
Kule: Łożyska kulkowe mają szereg kulek, które są bezpiecznie umieszczone w uchwycie kulki (zwanym klatką). W łożyskach kulkowych jest 7 kulek do longboardów.
Inner race: Jest to mały pierścień pośrodku łożyska kulkowego, który ma bezpośredni kontakt z osią ciężarówki..
Outer Race: To jest duży pierścień zewnętrzny, który styka się z samym kołem.
Casing: Szafka utrzymująca łożyska kulkowe na miejscu.
Shield: Łożyska kulkowe działają najlepiej, gdy są całkowicie czyste i nasmarowane. Dlatego większość łożysk kulkowych ma tarcze ekranujące, które znajdują się na zewnątrz łożysk kulkowych i chronią kulki przed brudem. Istnieją 2 rodzaje osłon - te wykonane z gumy można zdjąć małą igłą, natomiast te wykonane z metalu nie da się usunąć. Jeśli chcesz wyczyścić łożyska kulkowe, zdejmij osłony łożysk kulkowych.
Elementy dystansowe (spacers): Są one umieszczone pomiędzy łożyskami kulkowymi wewnątrz koła. Są ważne, abyś mógł dokręcić koła bez uszkodzenia łożysk kulkowych lub spowolnienia ich pracy. Wcześniej napisałem post o podkładkach dystansowych do hulajnóg, w którym naprawdę szczegółowo wyjaśniam, dlaczego ważne jest, aby mieć odpowiedni rozmiar. Równie dobrze wygląda na longboardach - artykuł możesz przeczytać tutaj.

Tutaj możesz kupić łożyska kulkowe z ABEC-7 dla ABEC-11. W KiteDanmark staramy się mieć naprawdę dobre toczące się longboardy, deskorolki, hulajnogi i fiszki. Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego produktu, możesz skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo


5. Przy dużych prędkościach istnieje ryzyko poważnych uszkodzeń!

Nie możemy tego wystarczająco wyjaśnić! Chroń swoje ciało i kup przynajmniej kask podczas jazdy na desce. Nie możesz obejść się bez głowy.
 

5.1 WYPOSAŻENIE OCHRONNE

 

Używamy sprzętu ochronnego na dwa sposoby. Sprzęt, który chroni cię przed potężnymi i często niefortunnymi uderzeniami, które są bardzo gwałtowne, ale na szczęście rzadkie. Drugi rodzaj sprzętu ma na celu ochronę przed drobnymi wstrząsami, o których wiesz, że są nieuniknione.

Kask jest najważniejszy! Powinien przylegać ciasno do głowy i nie poruszać się, gdy poruszasz głową z boku na bok. Do jazdy zjazdowej używa się kasku na całą twarz. Przypomina kask motocyklowy i chroni całą głowę oraz twarz.

Slide Gloves to ekskluzywna rzecz do skateboardingu używana tylko przez longboarderów. Nie chronią nadgarstka, ale dłoni, gdy kładziesz je na ziemi przy dużych prędkościach, aby ustabilizować jazdę.

Krążki to twarde plastikowe klocki znajdujące się w dłoni w rękawiczkach.

Ochraniacze to zbiorcze określenie nakolanników i nałokietników.

Mamy duży wybór sprzętu ochronnego, który warto sprawdzić. Mamy wiele kasków, nosimy rękawiczki, ochraniacze na kolana, łokcie i piłki.