Rozmiar koła:
Rozmiar kółek na rolkach to bardzo ważna rzecz, o której należy pamiętać, gdy chce się kupić parę. Mniejsze koła są łatwiejsze do manewrowania, dzięki czemu zapewniają lepszą kontrolę. Większe koła są znacznie bardziej wytrzymałe i lepiej utrzymują prędkość. Przed wybraniem rozmiaru koła możesz rozważyć, jak daleko chcesz się przetoczyć. Jeśli wybierasz się w długą podróż, większe koła są zdecydowaną zaletą, ponieważ utrzymują wysokie tempo i dzięki temu oszczędzają energię. Na krótszej drodze małe koła są jednak inteligentniejsze, ponieważ łatwiej nimi manewrować i zatrzymywać. Rozmiar koła zależy od rzeczywistej rolki i do czego jest używany. W stylu dowolnym często widzisz małe koła, podczas gdy hokeiści używają średnich kół, a następnie widzisz duże koła podczas wyścigów i freeride.
Łożyska:
Łożyska to rzeczy, które powodują, że koła na wrotkach obracają się i toczą. Jakość łożysk podzielona jest na wartości ABEC, a im wyższa wartość, tym lepsza jakość. ABEC-5 to standardowe łożyska. Możesz uzyskać łożyska lepszej i gorszej jakości niż te. Zwykle używasz ABEC-7, -9 lub -11 na parze rolek, gdzie ABEC-11 jest najlepszy. Para rolek wykorzystuje 16 łożysk.
Twardość koła:
Twardość kół wrotkarskich jest mierzona na skali twardościomierza, która wynosi od 0-100 A. 100 A jest tutaj absolutnie najtwardsze. Twardsze koła mają dużą wytrzymałość i szybko zyskują prędkość. Miękkie koła zużywają się szybciej, ale są znacznie bardziej stabilne niż koła twarde.
Materiał ramy:
Materiał ramy na rolkach jest zazwyczaj wykonany z aluminium lub tworzywa sztucznego. Aluminiowe ostrze jest bardzo trwałe i sztywne i nie powoduje tak dużego tarcia jak plastikowe. Plastikowe ostrze nie jest tak wytrzymałe jak ostrze aluminiowe, ale jest tańsze.
Materiał buta:
To jest zewnętrzna warstwa buta rolkowego. Skóra jest jednym z najlepszych materiałów, z których można wykonać but, a także jest bardzo trwała. Najbardziej wygodny jest również skórzany but. But z tworzywa sztucznego jest również trwały i waży również mniej. Zapewnia lepszą stabilność i kontrolę, ponieważ materiał jest twardszy, ale nie jest tak wygodny jak skóra. Niektóre buty są wykonane z siatki, która służy do minimalnego zmniejszenia ciepła.
Waga:
Jest to całkowita waga rolek. Lżejsze rolki można łatwiej manewrować niż cięższe rolki, które mogą się przydać podczas jazdy po ulicach. Jednak z tego powodu lżejsze rolki są zwykle droższe niż cięższe rolki.
Poziom umiejętności:
Pokazuje zalecany poziom umiejętności dla jazdy na konkretnych łyżwach.
Zalecane dla:
Pokazuje dla jakiego rodzaju jazdy ten produkt jest zalecany. Może to być jazda szybka, hokej na łyżwach, normalna jazda rekreacyjna lub inny rodzaj aktywności na łyżwach.
Materiał wyściółki:
Materiał wyściółki to materiał, z którego wykonane jest wnętrze twoich łyżew. Materiały oddychające pomagają zmniejszyć generowane ciepło w twoich łyżew, a miękkie materiały, takie jak pianka, poprawiają komfort w łyżwach.
Zamknięcie:
System zamknięcia na twoich łyżwach jest kluczowy dla stabilności i dopasowania łyżew. Klasyczna konfiguracja zamknięcia obejmuje sznurowadła od palców do góry, pasek mocujący w środku łyżew oraz regulowaną klamrę na górze.
Hamulec:
Pokazuje, czy łyżwy posiadają hamulec oraz czy znajduje się z przodu czy z tyłu.
Obcior:
Obcior na twoich łyżwach odgrywa ważną rolę w utrzymaniu stabilności twojej stopy. Wysoki obcior zapewni ci większą stabilność, ale będziesz miał ograniczoną elastyczność. Średni obcior nadal zapewni ci stabilność, ale da ci większą elastyczność, co często widzimy w łyżwach hokejowych i na bokach. Niski obcior jest zazwyczaj widoczny w łyżwach do szybkiej jazdy, gdzie obcior jest bardzo niski, więc nie ma tak dużo stabilności, ale masz maksymalną elastyczność wokół kostek.
Typ buta:
Typ buta określa konstrukcję zewnętrznej skorupy łyżew. Zewnętrzna skorupa ma duży wpływ na stabilność łyżew. Mamy dwa różne rodzaje typu buta, miękka skorupa i twarda skorupa. Łyżwa z miękką skorupą oznacza często, że jest wygodniejsza, a twarda skorupa zapewni większą stabilność.
Typ ramy:
Możesz uzyskać różne typy ramy, zgodnie z zastosowaniem potrzebnych łyżw. Normalna konfiguracja to tzw. rama płaska, gdzie wszystkie koła są takiej samej wielkości. W ramach typu Wysoki/Niski koła są różnych rozmiarów (te z przodu są mniejsze), co pomaga w obniżeniu twojego środka ciężkości, a mniejsza rozstaw kół zapewnia większą manewrowość. Inna typowa konfiguracja to dla łyżew agresywnych, jeśli lubisz jazdę freestyle na rampach, ta konfiguracja obejmuje mniejsze koła i odstęp między dwoma środkowymi kołami, dzięki czemu możesz ślizgać się po poręczach.