Kompatybilny z:
Istnieje kilka różnych typów i wzorów widelców do skuterów. Dlatego konieczne jest sprawdzenie, czy dokładnie odpowiedni widelec jest również kompatybilny z twoim skuterem. Istnieją pewne czynniki, które muszą do siebie pasować, aby umożliwić prawidłowy montaż. Jednym z tych czynników jest system kompresji. Musi być kompatybilny. Kolejna to średnica koła, ponieważ niektóre skutery ograniczają fakt, że można montować tylko niektóre rozmiary.
Średnica koła:
Średnica koła zależy od tego, do czego chcesz używać skutera. Jeśli potrzebujesz skutera transportowego, większe koła znacznie poprawią wrażenia z jazdy, ponieważ pomogą uniknąć wielu nierówności na drogach lub szlakach. Natomiast mniejsze koła będą ważyły mniej, zapewniając tym samym lepsze opcje lew dla tych, którzy wolą hulajnogę. Jednak w odniesieniu do widelca pamiętaj, aby upewnić się, że zarówno koła, jak i widelec są kompatybilne i pasują do siebie.
Śruba koła:
Potrzebujesz śruby koła, aby zamontować przednie koło na widelcu przednim. Jeśli śruba koła nie jest dołączona, należy ją kupić osobno.
Długość widelca:
Całkowita długość widelca. Widelce do skuterów mogą mieć różne długości. Długość widelca zależy zarówno od stylu jazdy, czyli od tego, czy chcesz skuter do transportu, czy do trików, i od tego, czego chcesz najbardziej, ponieważ niektórzy wolą krótsze widelce, a inni wolą dłuższy widelec.
Konstrukcja widelca:
Istnieją zasadniczo dwa różne projekty widelców. Jednoczęściowy i dwuczęściowy, co oznacza, ile części składa się widelec. Konstrukcja ma największe znaczenie dla trwałości widelca. Jednak materiał ma również duże znaczenie dla trwałości widelca. Na przykład, jeśli masz jednoczęściowy widelec wykonany z aluminium lub stali, masz bardzo wysokiej jakości widelec do skuterów.
Rodzaj widelca:
Możesz również podzielić ogólne konstrukcje wideł, tj. Konstrukcję jednoczęściową i konstrukcję dwuczęściową, na dwie dodatkowe grupy. Mianowicie, czy widelec jest gwintowany czy gwintowany. Ważne jest, aby wiedzieć, że widelce gwintowane mogą być używane tylko w zestawach słuchawkowych, które również mają wątki, i odwrotnie, widelce gwintowane mogą być używane tylko z zestawami słuchawkowymi, które są również gwintowane.
Widelca Materiał:
Najczęściej skutery najwyższej jakości są z aluminium lub stali, a widelec jest z jednego lub drugiego materiału. W przypadku aluminium jest to lżejszy, ale wciąż wytrzymały i trwały materiał. Jednak nie tak wytrzymały jak stal, która również waży znacznie więcej ze względu na swoją wysoką wytrzymałość. Hulajnogi wyczynowe na ogół zawsze działają dłużej, jeśli mają widelce wykonane ze stali.
Widelca Waga:
To materiał, który odgrywa największą rolę, to jakość i ciężar widelca. Widelec aluminiowy nie waży tyle co widelec stalowy, ale nie jest też tak mocny i trwały. Stalowy hulajnoga jest szczególnie odpowiedni do trików, ponieważ znacznie lepiej wykona różne sztuczki i akrobacje.
Szerokość piasty koła:
Ważne jest, aby znać szerokość kół wirnika przed zamówieniem nowego widelca. Zdecydowana większość kół wirnika ma szerokość piasty 24 mm, która pasuje również do widelców o szerokości piasty 24 mm.
Frame Spacer type:
Ramki dystansowe zapewniają, że koło zawsze jest wyśrodkowane na widelcu przednim. Niektóre widelce wirników mają przyspawane podkładki montowane jako elementy dystansowe ramy. To tanie rozwiązanie, ale rozwiązanie, które działa. Większość najlepszych modeli widelców ma wbudowane ramki dystansowe. To najlepsze rozwiązanie, ponieważ jest frezowane w jednym kawałku metalu razem z widelcem, dzięki czemu uzyskujesz najwyższą precyzję.
C-Ring:
Pierścień typu C jest częścią zestawu słuchawkowego na hulajnodze. Służy do utrzymywania widelca w środku zestawu słuchawkowego. Większość zestawów słuchawkowych jest wyposażona w pierścień typu C.
Crown Race:
Wyścig koronny znajduje się między przednim widelcem a podstawą zestawu słuchawkowego. Pomaga to widelcowi ustawić się pośrodku zestawu słuchawkowego. Niektóre wyścigi koronne są wbudowane w widelce. Jest to zdecydowanie najlepsze, ponieważ jest frezowane CNS razem z widłami, dzięki czemu uzyskuje się najwyższą precyzję.
Wheel offset:
Widelec przedni, widziany z pionowego środka. Offset opisuje, czy koło znajduje się w linii środkowej, czy przed linią środkową. Zdecydowana większość przednich widelców została zaprojektowana z niewielkim przesunięciem, aby zwiększyć stabilność kierunkową. Zaletą zerowego offsetu jest to, że obroty kierownicy i manetki przednią są łatwiejsze, ponieważ koło znajduje się w środkowej linii przedniego widelca.
Axle Diameter:
Opisuje średnicę osi / śruby, która utrzyma koło. Otwór w przednim widelcu wału / śruby jest przeznaczony do określonej średnicy.
Compression System:
Przedmiot jest dostarczany z zestawem kompresyjnym lub bez. Zestaw kompresyjny do systemów HIC i IHC składa się z podkładki regulacyjnej HIC lub IHC i śruby. Zestaw kompresyjny dla SCS jest częścią obejmy, w której śruba i podkładka dociskają zacisk bezpośrednio do przedniego widelca.
Starnut:
Śruba z kitu kompresyjnego jest wkręcana w gwiazdowy rowek. Orzech gwiaździsty to rodzaj dysku, który ma zadziory na krawędzi i nitkę pośrodku. Termin nakrętka rozrusznika jest używany dla wszystkich przednich widełek z gwintem u góry (ponieważ wbudowany gwint działa jak nakrętka gwiazdowa, nawet jeśli w rzeczywistości nie jest to nakrętka gwiaździsta).
Compressoinsbolt:
Śruba używana do systemu kompresji. Niektóre przednie widelce mają specjalną śrubę kompresyjną, która pasuje tylko do tego przedniego widelca. Dlatego może być ważne, aby został uwzględniony.