NKD Classic Mini Cruiser Skateboard Series


Normalna cena: 854,43 zł

Special Price 284,43 zł

Normalna cena: 854,43 zł

Special Price 426,93 zł

Normalna cena: 854,43 zł

Special Price 426,93 zł

Normalna cena: 854,43 zł

Special Price 426,93 zł

Normalna cena: 854,43 zł

Special Price 426,93 zł

Opis produktu
Recenzje
Tabela rozmiarów

Surf Feel / Carving:

Carving to unikalny styl jazdy na longboardzie, który jest bardzo podobny do zwykłego surfowania po wodzie. Podczas rzeźbienia naciskasz masę ciała naprzemiennie w kierunku pięty i palców u stóp, co kończy się jazdą na łyżwach w kształcie litery „S” lub miękkim kształcie fali. Gdy nauczysz się prawidłowo rzeźbić, będziesz mieć wyjątkowo dobrą kontrolę nad swoją deską.

Cruising:

Cruising jest prawdopodobnie najbardziej relaksującą formą longboardingu. Ogólnie chodzi o wyjście i cieszenie się pięknem świata i dobrą zabawę. Dobry rejs wycieczkowy zwykle wymaga dużo rzeźbienia przy różnych prędkościach, a także freeride i kontroli prędkości. Może to również dotyczyć korzystania z tablicy jako środka transportu, uczęszczania do szkoły lub pracy. Naprawdę nie ma ograniczeń w crusing.

Freestyle:

Longboarding freestyle składa się głównie z technicznych wyczynów. Wiele wyczynów jest inspirowanych klasycznymi i tradycyjnymi wyczynami znanymi z regularnego skateboardingu. Są to zwykle akrobacje, w których wyskakujesz z deski i wykonuje wiele przewrotów i obrotów.

Long distance push:

Pchnięcie na duże odległości to styl jazdy, który, jak sama nazwa wskazuje, polega na jeździe na dłuższych dystansach jednocześnie. Styl jazdy wymaga deski z wygodnym ustawieniem i dobrymi osiągami, więc jest wygodny i wydajny podczas długich podróży. Deski LDP są zwykle bardzo blisko ziemi, ponieważ pozwalają skaterowi popchnąć go z ziemi bez konieczności bardzo głębokiego zanurzenia.

Downhill:

Zjazd jest wysoce technicznym stylem jazdy z dużą prędkością, który wymaga od ciebie doświadczenia w longboardingu, ponieważ w przeciwnym razie może być wyjątkowo niebezpieczny. Polega ona na jeździe w dół po górach, torach wyścigowych lub podobnych terenach, podczas przesuwania się na boki i zabawy z prędkościami.

Długość:

Długość pokładu longboard ma duży wpływ na właściwości jezdne longboarda i jego stabilność. Dłuższe longboardy są zwykle łatwiejsze do stania niż krótsze longboardy, ponieważ daje to szerszy krok. Zasadniczo longboardy o długości od 0 do 32 cali nazywane są mini cruiserami, a longboardy o długości od 33 do 37 cali są znane jako małe longboardy. Oba rozmiary najlepiej nadają się do pływania i transportu. Nieco dłuższe deski o długości 38 "42" to najczęstsze longboardy, które najlepiej nadają się do carvingu, freeride'u i freestyle'u. Najdłuższe longboardy mają zakres od 43 "- 48" i są nazywane dużymi longboardami lub deskami tanecznymi. Mogą być używane zarówno do rzeźbienia, cruse, freestyle i zjazd.

Szerokość:

Szerokość deski zależy od rozmiaru stopy. Musisz mieć miejsce na nogi na planszy. Oznacza to również, że im większe masz stopy, tym szerszy musi być twój longboard. Deski o większej szerokości często nadają się do manewrowania, na których koncentrują się Twoje stopy lub powierzchnia chwytu: ślizganie, styl dowolny, rzeźba. Wąskie deski lepiej nadają się do pływania i transportu.

Rozstaw osi:

Rozstaw osi to odległość między dwoma trucks na pokładzie. Sam rozstaw osi daje możliwości zmiany kierunku deski. Długi rozstaw osi pozwala na większą kontrolę nad zmianą kierunku, co idealnie nadaje się do zjazdów i zjeżdżania. Jeśli chcesz używać swojego longboardu do pływania, rzeźbienia lub zjeżdżania, idealny byłby szeroki rozstaw osi, podczas gdy krótki rozstaw osi byłby lepszy do freestyle i jazdy po mieście, gdzie cały czas robisz małe ostre zakręty.

Deck material:

Materiał pokładu ma znaczenie dla elastyczności, trwałości i jakości. Jeśli potrzebujesz elastycznego longboardu, bambus jest dla ciebie najlepszym rozwiązaniem, jednak nie jest zbyt trwały. Aby uzyskać trwały longboard, wybierz ten wykonany z klonu kanadyjskiego. Istnieje sposób na uczynienie pokładów bardziej wytrzymałymi lub sztywnymi. Obejmuje procedurę, w której warstwa z włókna szklanego lub węgla jest wbudowana w materiały. Grubość tych warstw nadaje pokładowi większą trwałość lub sztywność. Istnieje wiele różnych kombinacji tych materiałów, aby stworzyć idealny longboard właśnie dla Ciebie. Najlepszymi materiałami są klon kanadyjski zmieszany z węglem lub włóknem szklanym, a złymi materiałami są drewno z recyklingu, ponieważ ma zerową elastyczność. Innymi słabymi materiałami są klon chiński, który ma również bardzo małą elastyczność. Mówiąc ogólnie o drewnie, jakość określa się po ilości sęków i zanieczyszczeń. Im mniej, tym lepiej.

Concave:

Wklęsła jest odwróconą krzywizną, która rozciąga się od krawędzi do krawędzi powierzchni pokładu longboard. Chodzi o to, aby wklęsła deska mogła lepiej reagować, podnosząc jej krawędzie, tak aby znalazły się dokładnie pod stopami łyżwiarki. Ogólnie rzecz biorąc, wklęsły pozwala stać twardszym i mieć lepszą przyczepność podczas jazdy.

Flex:

Flex deski jest wyrazem sztywności. Sztywne deski mają bardzo szybkie sterowanie i zapewniają stabilność i kontrolę, która jest odpowiednia do poślizgu, freestyle i zjazdu. Elastyczne deski nie są bardzo stabilne, ale są wygodniejsze w prowadzeniu, ponieważ talia dostosowuje się do twoich ruchów. Elastyczne deski nadają się zatem do carvingu, freeride i cruisingu.

Deck form:

Longboard decks are available in many different forms. One of them is called Twintip. Twintip boards are symmetrical and can ride equally in both directions and is therefore good for Slides, Freeride, Freestyle. Pintail boards are inspired by surf boards, with narrow ends and are suitable for cruising. At last we have Directional boards, which can have different shapes. They are directional as the name indicates, which is often used for Downhill and cruising. Longboards can actually also have kicktails, making it possible to pop a board and thus do tricks etc.

Weight:

The longboards total weight, when assembled. For you to be able to ride, do tricks and other tough longboard maneuvers like sliding and aggresiv riding with quick turns and so forth, you need to have a longboard that isn't too heavy. On the other hand, your longboard shouldn't be too light because light weight longboards often have lower durablity and easily breaks.

Wheel edge:

The edge of the wheel have a greater meaning of your riding style. Wheels with rounded edges are better for street riding and ramps. Wheels with square edges are on the other hand better for longboards used as a transport. In generel when riding feestyle, one should use smal hard wheels with rounded edges. A Longboard used for freeride or cruising however, should have big, soft, square edged wheels.

Wheel diameter:

Rozmiar kół powinien zależeć od twojego stylu jazdy i do czego będziesz używać swojego longboardu. Koła o dużej średnicy są odpowiednie dla wygody, prędkości i przyczepności, a koła o małej średnicy są dobre dla zwrotności i trików. Szerokość koła określa, ile masz kontaktu z podłożem. Większy kontakt z podłożem (szerokie koła) zapewnia komfort, stabilność i przyczepność, mniejszy kontakt z podłożem (wąskie koła) zapewnia prędkość, zwrotność i łatwiejszy poślizg podczas zsuwania się.

Wheel hardness:

Twardość koła mierzy się w skali twardościomierza w zakresie od 0 do 100A. 0 jest najłagodniejszy, a 100 najtrudniejszy. Miękkie koła zapewniają komfort i mniej ruchów na nierównościach na drodze. Twarde koła zapewniają prędkość i ułatwiają poślizg ślizgów.

Oto kilka przykładów twardości, którą zwykle widzisz na longboardach.
Koła o twardości od 78a-80a sprawiają, że jazda jest płynna, a przyczepność utrzymywana na ziemi. Są idealne do wszechstronnej jazdy.
Koła o twardości od 81a do 83a są szybkie i mają niewielki opór od podłoża. Jednak koła te wytrzymają dłużej niż miękkie koła i będą dobrze współpracować ze łyżwiarzami, którzy szukają bardziej zaawansowanych rzeczy.
Koła o twardości od 84a-86a są dość twarde i dlatego nie mają bardzo dobrej przyczepności do podłoża. Toczą się bardzo szybko i łatwo się je wsuwa, ale nie są tak wygodne jak miękkie koła.
Koła o twardości 87a i większej są bardzo twarde i dlatego prawie nie mają przyczepności. Są dobrzy w bardziej tradycyjnych deskorolkach.

Bearings:

Łożyska są podzielone na ABEC. Wysokie wartości ABEC oznaczają, że łożysko jest wykonane z większą precyzją, a zatem lepszą jakością. Oznacza to, że łożyska o wartości ABEC-7 są lepsze niż łożyska o wartości ABEC-5. Zaleca się, aby wartość ABEC była wyższa dla wyższych prędkości i niższa, jeśli twoje koło będzie miało duży wpływ. Tuleje występują również w różnych poziomach jakości, a tutaj niektóre tuleje są również lepsze dla różnych stylów jazdy.

Truck Size:

Trucks są w różnych kształtach i pod różnymi kątami. Wyższe kąty są zaprojektowane dla większej liczby skrętów rzeźbionych, a niższe kąty są przeznaczone dla mniejszej liczby zwojów.

Truck mounting:

Istnieją dwa sposoby zamontowania trucks. Trucks montowane od góry są montowane na spodzie pokładu. Jest to sprytne, ponieważ unikasz stawiania trucks na nogach podczas jazdy na łyżwach. Opuszczone Trucks przechodzą przez pokład, co zwiększa stabilność. Trucks montowane od góry są najczęściej używane do jazdy na desce freestyle i cruising. Opuszczanie powoduje, że deska ma niższy środek ciężkości i może być używana do wszystkich stylów jazdy. Oba rodzaje montażu mają swoje zalety i wady, ale twój wybór zależy w dużej mierze od tego, jakiego stylu jazdy używasz i od tego, jakie techniczne akrobacje wykonujesz. Jeśli jesteś snowboardzistą lub surferem i chcesz mieć podobne odczucia na longboardzie, poszukaj trucks. Jeśli jednak szukasz maksymalnej prędkości i doskonałej reakcji, powinieneś kupić ciężarówkę montowaną od góry.

Griptape:

Griptape ma wiele poziomów szorstkości i rodzajów. Im bardziej chropowata jest taśma chwytna, tym lepiej i mocniej staniesz na longboardzie. Jednak dzięki szorstszej taśmie przyczepności będziesz musiał pogarszać trwałość butów, ponieważ dzięki szorstszej taśmie przyczepności będzie on również bardziej szorstki na podeszwach butów. Jak wspomniano, istnieją różne rodzaje griptape. Jeden nazywa się przezroczystym piaskiem, który jest warstwą przezroczystej farby epoksydowej zmieszanej z ziarnami piasku, która następnie staje się szorstka jak papier ścierny. Ten typ jest zwykle używany na longboardach, w których chcesz zobaczyć drewno przez taśmę griptape. Najpopularniejszym griptape jest rodzaj szorstkiego papieru ściernego z patyczkiem z tyłu, dzięki czemu można go położyć na longboard. Griptape jest koniecznością na twoim longboardzie, w przeciwnym razie nie możesz stać mocno.
Specyfikacje
Surf feel / Carving ★★★★★
Cruising ★★★★★
Freestyle ★★★★☆
Long Distance Push ★★★★★
Downhill ★★★☆☆
Długość Black: 73,66 cm (29") - Green: 71,12 cm (28") - Red: 66,04 cm (26") - Walnut: 73,66 cm (29") - Blue: 71,12 cm (28")
Szerokość Black: 21,59 cm (8.5") - Green / Red: 20,32 cm (8") - Walnut: 21,59 cm (8.5") - Blue: 20,32 cm (8")
Rozstaw osi Black: 41,5 cm (16.33") - Green: 39,5 cm (15.55") - Red: 37,5 cm (14.76") - Walnut: 41,5 cm (16.33") - Blue: 39,5 cm (15.55")
Materiał decku Orzech / 6-warstwowy klon kanadyjski
Concave Medium
Flex Medium
Cechy decku Cutouts, Truck Placement for Surf-feel
Waga Black: 2400 g - Green: 2200 g - Red: 2100 g - Walnut: 2400 g - Blue: 2200 g
Średnica koła 60 mm
Krawędź kół Rounded edge
Średnica koła 78 A
Twardość kół ABEC-9
Truck Rozmiar NKD Classic 5" Truck
Truck type Topmounted
Griptape Medium